Weekje Tunesië - Reisverslag uit Hammamet, Tunesië van Djura Hornyák - WaarBenJij.nu Weekje Tunesië - Reisverslag uit Hammamet, Tunesië van Djura Hornyák - WaarBenJij.nu

Weekje Tunesië

Door: Djura

Blijf op de hoogte en volg Djura

17 Oktober 2010 | Tunesië, Hammamet

Een weekje op vakantie, zo maar even tussendoor. Altijd fijn natuurlijk wanneer dit kan. Hester en ik hebben een tijd getwijfeld waar de reis naartoe zou gaan. Egypte kwam als eerst in ons op en hier hebben we ook lang naar gekeken, uiteindelijk zijn we door een aantal omstandigheden op Tunesië uitgekomen.

Bij Tunesië had ik geen goed beeld, alleen van horen en zeggen. De reis duurt ongeveer 2 en een half uur vanaf Schiphol. Dit valt dus erg mee. Bij aankomst werd direct duidelijk dat de mannen in Tunesië ons als 2 blonde meiden wel erg interessant vonden. Ook bij aankomst in ons hotel, na een transfer van een dik uur, was dit goed te merken. Iedereen was erg vriendelijk, vroegen ons waar we vandaan kwamen en behandelden ons alsof we een geschenk uit de hemel waren.

Helaas was de eerste nacht niet een nacht zoals verwacht, het hotel was namelijk overboekt. We werden naar een naastgelegen hotel gebracht voor alleen deze nacht, de volgende dag zouden ze ons op komen halen en zou alles geregeld zijn.

Nou dit was ongeveer de waarheid, we werden half 10 opgehaald en om 12 uur konden we onze kamer in. Uiteindelijk is dit iets eerder geworden, hebben we een kamer met sea-view, een gratis kluis en gratis minibar gekregen ter compensatie van die nacht. Dit hebben ze dus goed opgelost.

Hester en ik zijn deze vakantie in gegaan met het idee om gewoon lekker te relaxen, en even bij te komen van de (vooral voor Hester) drukke periode in de zomervakantie en daarna.
Dit relaxen is goed gelukt. Het weer zat erg mee, af en toe wel even een regenbui aan het einde van de dag, maar dit was niet erg storend. Vaak duurde de bui maar even en zodra het droog was, ging iedereen snel weer naar buiten.

We hebben een trip naar Tunis gemaakt, de hoofdstad van Tunesië. In de stad zelf hadden wij het snel gezien. De mannen zijn, in tegenstelling tot de mannen in het hotel, erg opdringerig en dit geeft geen fijn gevoel. We hadden het hier dus al snel gezien.
Ook hebben we nog de afgravingen van een oud Grieks badhuis bekeken, dit was super om te zien.
Verder nog enkele andere dorpjes bekeken, met elk zijn eigen verhaal. De meeste dorpjes lagen hoger in de bergen, waardoor het uitzicht natuurlijk prachtig was.

Ook hebben we er nog voor gekozen om een kamelentrip te maken. Deze duurde ongeveer 2 en een half uur. Niet dat we zolang op een kameel hebben gezeten, dit was ongeveer een dik uur. De trip ging door de bergen, waardoor we een goed beeld van het landschap hebben kunnen krijgen en wederom hebben kunnen genieten van een prachtig uitzicht.

Helaas hebben we geen reis door de Sahara gemaakt, deze reis omvat 2 hele dagen met veel reizen in bussen. Aangezien wij maar 7 dagen verbleven in Tunesië leek dit ons geen goed plan. Voor de volgende keer zou dit zeker nog op mijn lijstje staan.

Het algemeen beeld wat in van Tunesië heb gekregen tijdens deze vakantie is positief. Het is een land met aan de ene kant bergen, aan de andere kant Sahara. Het ligt aan de kust en heeft mooie stranden. De bevolking is vriendelijk, maar naar blonde meiden als wij erg brutaal en bijna vervelend. Het personeel in ons hotel was absoluut goed. Ze werkten erg hard en waren tegen iedereen altijd vriendelijk en in voor een praatje.
Ik denk dat Tunesië nog veel meer heeft dan wat wij in dit korte weekje hebben gezien, dus voor de eventuele volgende keer is dit goed om in ons achterhoofd te houden.

• 17 Oktober 2010 - 20:27

Sharna:

Djura! ik ben ook in tunesie! Sousse.. tot en met zaterdag... Jij heel veel plezier! Dikke kus

• 18 Oktober 2010 - 04:29

Arvid:

Hey Djur! leuk verhaaltje, gelukkig waren de mensen in en rond het hotel niet zo vervelend :) Heb je ook foto's van jou op een kameel?

M'n Taj Mahal tripje was extreem in al z'n facetten en zal het iig nooit vergeten. Daarover later meer ;)

• 18 Oktober 2010 - 10:11

Lotte:

I'm jalouse!!!!
    Klinkt allemaal leuk, nu nog de foto's zien!
    Zullen we deze week ff afspreken?

Dikke kus!