¡Vamos a la playa! - Reisverslag uit Oaxaca, Mexico van Djura Hornyák - WaarBenJij.nu ¡Vamos a la playa! - Reisverslag uit Oaxaca, Mexico van Djura Hornyák - WaarBenJij.nu

¡Vamos a la playa!

Door: Djura

Blijf op de hoogte en volg Djura

04 Augustus 2011 | Mexico, Oaxaca

En weer een volle, drukke en leuke week achter de rug in Oaxaca! Vorige week bestonden onze middagen uit salsa les! Ging aardig goed moet ik zeggen.. Al die uren zumba in het bewegingscentrum hebben z'n vruchten af geworpen hier! We hebben bachata, merengue en salsa geleerd, uiteindelijk hebben we dit allemaal achter elkaar geplakt en is het 1 grote dans geworden. Tijdens de laatste les werd ons nog even verteld dat we deze dans moeten ' opvoeren' voor onze families, buddy's en docenten op onze laatste dag hier. Hier was niet iedereen het mee eens, dit komt denk ik omdat niet iedereen de dans onder de knie had.. Maar goed we zullen volgende week zien hoe het gaat!
Afgelopen weekend is ook heel snel voorbij gegaan. Vrijdag natuurlijk gewoon nog les gehad tot laat, toen even naar huis gegaan en vervolgens naar de stad om met z'n allen uit eten te gaan en de plaatselijke kroegjes onveilig te maken. Vrijdagnacht heb ik in 1 kroeg het aantal mannen geteld die gevraagd hebben of ik met ze wil dansen, in 45 minuten waren dat er ongeveer 16. Dat maak ik in Nederland niet zozeer mee.... Dus dit was wel een grappige ervaring!
Zaterdag overdag hebben we een beetje in het centrum rond gekeken en wat leuke souvenirtjes in geslagen. In de avond wederom uit eten gegaan met z'n allen en weer even op stap natuurlijk. Dit keer naar een 'club' ik had de kroegjes nu wel gezien. Ook dit was leuk om mee te maken, de 'club' zag er goed uit, niet zo groot als je van een club verwacht, maar wel erg gezellig. Ook deze nacht waren m'n blonde haren weer in trek. Gelukkig was er een van onze buddy's mee op stap, zodat hij ons een beetje kon beschermen tegen alle mannen! Maar over het algemeen zijn de mannen niet vervelend, als ze je vragen met ze te dansen en je zegt nee, gaan ze vaak ook wel weer weg.
Zondag voor een groot deel eindelijk een dagje niets gedaan. Dit was best wel fijn, want zo vaak komt dit niet voor. Ik heb een wasje gedaan, de kamer even goed schoongemaakt en m'n koffer even uitgemest.
's Middags wel weer afgesproken met de hele club om naar het Mezcal festival te gaan. 2 weken lang is dit er, gewoon een heel groot plein met allemaal tentjes waar je verschillende soorten Mezcal kunt proeven. Onze dansleraren hadden een optreden rond half 6, dus ook daar even naar gekeken natuurlijk. En dit was wel heel erg gaaf om te zien. Er waren verschillende koppels die verschillende dansen demonstreerden en de meesten van hen waren echt op topniveau. Heel erg mooi om te zien! We zijn hier ongeveer 3 uurtjes geweest, daarna naar huis gegaan en even gegeten met de familie. Dit is ook wel eens leuk, want we zijn bijna niet thuis en zien de familie dus ook niet vaak.
Afgelopen week was een korte week, 4 daagjes. Ook weer razendsnel voorbij gegaan. Deze week hebben we elke middag kooklessen gehad. Dit viel helaas een beetje tegen. Het was niet goed georganiseerd en we wisten dus meestal niet wat we moesten doen en al helemaal niet wat we aan het maken waren.. Iets waarvan je dacht dat het gewoon een maaltijd was, werd een soep en iets waarvan je dacht dat een soep werd, werd salade. Zeer apart dus en over het algemeen niet zo motiverend. Daar komt bij dat het allemaal eigenlijk heel erg gemakkelijk is om te maken en dat het eten hier 9 van de 10 keer letterlijk drijft in het vet. Dat is ook niet echt smakelijk om te zien.. Maar goed, we hebben het overleefd en we hebben ons best gedaan.
Zometeen gaan we met onze cultuur leraar naar een markt waar ze alleen handgemaakte spulletjes verkopen en nog naar een museum, ben alleen even vergeten wat voor museum precies. Dan gaan we met z'n allen, inclusief leraar naar het terras om ons weekend in te luiden! Morgen ochtend om 5 uur vertrekken we met z'n allen naar het strand! 3 dagen lang genieten van de zon, het mooie strand en de prachtige zee! Het is hier eigenlijk prima weer iedere dag ondanks het regenseizoen, maar daar zien we eigenlijk weinig van omdat we altijd binnen zitten. Ik kijk er dus wel echt naar uit om nu een echt vakantie gevoel te krijgen!
Zondag avond vertekken we weer terug en maandag zijn we nog een dagje vrij! Dan nog maar 1 week te gaan en vlieg ik alweer terug naar Hollanda!

Hasta Luego! xxx

• 05 Augustus 2011 - 05:59

Ben:

jaja, kroegje in kroegje uit, maar gelukkig leer je wel veel ??
    Jammer van de kookles, maar het kan niet allemaal positief zijn, toch. Geniet er van dit weekend en pas op dat je niet verbrand, blondje. Goed insmeren. Hopelijk dat de mensen daar, de kust, het strand, ook zo vriendelijk zijn. 41 C staat te lezen, is het echt zo lekker warm?
    Groetjes en keep in touch

• 05 Augustus 2011 - 11:25

Silvia:

dus als ik het goed begrijp heb je nog geen taco's en tortilla's leren maken??? Mmmmm jammer, daar had ik mij wel op verheugd. Er zijn al weer 3 weken voorbij. Nu de laatste week, ik hoop een hele leuke!!!! Geniet er nog maar even van.

Liefs mama <3

• 06 Augustus 2011 - 17:22

Char & Daaf:

zoozoo mevrouw!
    ik lees het alweer.. je vermaakt je prima!! We zijn jaloers op je hoor. we zitten hier op dit moment in de regen.. maar de zon hebben we gelukkig gezien!!
    De tijd vliegt zeg.. voor je het weet ben je terug!!

Geniet er nog ff van schat!
    Dikke kus van ons

• 07 Augustus 2011 - 22:02

Pappie:

man man wat fijn dat je ook in de zee in het vet kunt drijven. Ben wel hardstikke benieuwd hoe die salsasladans van jou eruit ziet. Zal wel geweldig zijn als om de minuut iemand anders weer met je wil dansen. Trouwens je moet niet denken dat het alleen om je blonde haren gaat. (ha,ha) Nou nog ff flink genieten want straks in nederland is het gewoon weer 16 graden hoor. kusje pappie en mammie natuurlijk ook.

• 08 Augustus 2011 - 21:51

Akbar:

Top verhaal weer! Je hebt vast heerlijk genoten op het strand!! Haha en je mag dus niet Mecicaans voor mij koken! Haha! Geniet van je laatste weekje!! Dikke kus xxx