¡Me gusta la playa mucho! - Reisverslag uit Oaxaca, Mexico van Djura Hornyák - WaarBenJij.nu ¡Me gusta la playa mucho! - Reisverslag uit Oaxaca, Mexico van Djura Hornyák - WaarBenJij.nu

¡Me gusta la playa mucho!

Door: Djura

Blijf op de hoogte en volg Djura

09 Augustus 2011 | Mexico, Oaxaca

Nog nooit een weekend zo snel voorbij zien vliegen.. Vrijdag ochtend om half 5 opgestaan, de bus vertrok om 5 uur. De reis zou ongeveer 6 tot 7 uurtjes in beslag gaan nemen om bij de kust te komen.. Gelukkig de eerste uurtjes van de trip nog een beetje kunnen slapen, daarna werd het wat lastiger. De trip ging door de bergen, en dit was ook goed te merken. Ik denk dat wanneer de weg naar de kust gewoon in een rechte lijn was dat we ongeveer in 2 uurtjes waren, maar in de bergen kun je dat wel vergeten. De weg bestond uit 1 grote kronkel, links om rechts om links om rechts om en dat voor zo'n 5 uren achter elkaar. Heerlijk! Gelukkig niet misselijk geworden, had pilletjes gekocht van te voren. Maar door die wilde trip heb ik niet echt meer veel slaap kunnen pakken, dus het duurde wel een beetje lang.
Maar aangekomen in Huatulco bleek de reis het meer dan waard te zijn. Echt een prachtig strandje, tussen was rotsen in. Het water was een heerlijke temperatuur en niet wild, dus er kon gesnorkeld worden! Alleen niet gedaan. :) Bij dit strand zijn we maar een middagje gebleven, rond een uurtje of half 6 zijn we verder gaan rijden naar Puerto Escondido, hier was ons hotel. Tijdens de reis hierheen begon het heeeeel hard te regenen, en wij begonnen bijna te huilen. Haha, we hadden zoo gehoopt op mooi weer. Maar goed, het was 's avonds, er zijn ergere momenten dat het kan gaan regenen. In het hotel aangekomen allemaal even gedoucht en opgefrist, daarna uit eten gegaan en even over het strand gewandeld. Deze badplaats is een stuk groter als de eerste, en de zee ook heel wat wilder. Na de nachtelijke wandeling uiteraard even een bar opgezocht. Gezellig met de hele groep een avondje gedronken. Uiteindelijk rond half 6 aangekomen in het hotel, om vervolgens om 8 uur op te staan voor het ontbijt. We wilden natuurlijk wel optimaal gebruik maken van de dag! En gelukkig was het stralend mooi weer! Geen wolkje aan de lucht! Het hotel was trouwens helemaal prima, aan het strand dus wat wil je nog meer! Na het ontbijt zijn we eerst maar even over het strand gaan wandelen om een goed plaatsje voor ons uit te zoeken! Al snel bleek dat er wel een heleboel surfers rond liepen, en dan ook echt de typische surfboys. Bleek dat er het hele weekend surfwedstrijden waren op het strand! Het strand van Puerto Escondido is het 2 na beste surfstrand ter wereld of zoiets, wat maakt dat je er niet echt een baantje in kan trekken. Golven van zo'n 7 a 8 meter hoog over je heen maakt zwemmen niet heel relaxed, maar de kids in ons kwamen aardig los dus we hebben heerlijk gespeeld in de zee haha. Het was wel super gaaf om in de ochtend naar de surfwedstrijden te kijken! Wat die kerels doen met een bord, heel bijzonder!
De hele dag hebben we bij een mooie strandtent gelegen, waarbij je gebruik mocht maken van de bedjes, mits je wel drinken e.d. bij hen bestelde. Nou dat was natuurlijk geen probleem, heerlijk aan de cocktails en de fruitdrankjes! Op en top genieten dus!
's Avonds zijn we weer uit eten gegaan en daarna een feestje georganiseerd op het strand. Kampvuurtje aan, corona's erbij en wat muziek, helemaal perfect. Uiteindelijk ging de groep op stap, ik, een andere student en onze leraar zijn op het strand blijven zitten. Ook dit werd weer een latertje, 5 uur in bed en wederom 8 uur uit de veren om de ontbijten. Toen de wekker ging ben ik even gaan checken of iedereen aan het wakker worden was, nee dus. Maar besloten om een frisse jump in het zwembad te nemen bij het hotel, even de overtollige biertjes van de avond daarvoor eraf gezwommen! Daarna iedereen wakker getrommeld en gaan ontbijten. Wederom bij hetzelfde strandtentje gaan liggen de hele dag. Dit beviel ons iets te goed:)
Rond half 6 zijn we terug gaan rijden, omdat de chauffeur niet in de nacht wilde rijden door de bergen i.v.m. de regen en de mist. Voordat we vertrokken nog even wat gegeten en gedoucht, dat was gelukkig nog mogelijk in het hotel! De terugreis ging een stuk sneller dan de heenreis, ik had zo weinig geslapen het hele weekend dat ik zelfs met de bizarre omstandigheden in de auto prima kon slapen! Helemaal goed dus.
Nu is de laatste week alweer in gegaan.. Zondag vlieg ik terug naar huis, maandag landt ik in Nederland.
De aankomende week hebben we nog les, en vrijdag ons examen! Donderdagavond hebben we interculturele avond, waarbij wij onze landen moeten presenteren aan de gastgezinnen, leraren en buddy's. In het spaans uiteraard! Vrijdag avond doen we nog even een laatse borrel met iedereen, zaterdag hebben we diploma uitreiking en afscheid, dat wordt dus ook weer een klein feestje. Zondag ochtend moet ik redelijk vroeg richting vliegveld, dus een beetje rustig aan voor mij. Dan moet ik ergens tussen de bedrijven door nog even mijn koffer inpakken en hopen dat ik niet al teveel overbagage heb verzameld aan souvernirs.........

¡Hasta proximo mañana!

• 09 Augustus 2011 - 20:30

Hester:

Hee lieverd,

Dit klinkt echt super!!! Heerlijk weekendje aan de kust heb je gehad dus! Als ik dit lees word ik gewoon jalours. T is hier echt een k.. zomer, gewoon nog niet 1 dag op het strand gelegen.

Wat gaat de tijd snel dat je zondag alweer terug vliegt.. Genietse de laatste week en ik ben echt heel benieuwd naar je verhalen en foto's! Je hebt helaas bijna geen foto's hier...:( Tot snel meiss hele fijne laatste week.

Dikke kuss xxx

• 10 Augustus 2011 - 08:08

Ben:

Ha Djura, wat een leventje hè. Hoe is het mogelijk met zo weinig te slapen zoveel nog (bewust?) mee te maken. Toch heb ik in geen enkel verslag iets gelezen over de Maya's. Zijn ze vertrokken uit Mexico of ben je veel te ver weg van deze sites? Nou ja, je kunt altijd nog een Maya beeldje kopen als souvenir. Hopelijk dat je de laatste dagen net zoveel plezier hebt en dat je examen natuurlijk één groot succes wordt. Liefs en take care

• 10 Augustus 2011 - 08:09

Ben:

p.s. hopelijk heb je meer foto's gemaakt dan je geplaatst hebt.... ;-))

• 10 Augustus 2011 - 09:34

Marriet:

Hey meis,

Wat klinkt dat allemaal super!! Volgens mij ben je heerlijk aan het genieten!!!
    Geniet van je laatste week en heel veel succes vrijdag met je examen!!

Dikke kus

• 10 Augustus 2011 - 14:50

Lotte:

Lieverd!!!!! Geniet er nog even van, klinkt allemaal super!!! Succes met je examen!!!!!!! DIKKE KUS

• 10 Augustus 2011 - 20:50

Arie:

Yoghurt! ja zo vliegt de tijd wel, kom je nog aan slapen toe? En helemaal aan de corona's verslaafd? Ben benieuwd naar je overige verhalen, zie je volgende week! tuutn