week 6, weekend 7 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Djura Hornyák - WaarBenJij.nu week 6, weekend 7 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Djura Hornyák - WaarBenJij.nu

week 6, weekend 7

Door: djura

Blijf op de hoogte en volg Djura

29 September 2008 | Suriname, Paramaribo

Afgelopen week was een rustige week voor mij! Dinsdag zijn we met alle collega's naar een demo geweest van een nieuw gezichtsproduct waar we mee gaan werken in de salon. Het product een Jomi, is een surinaams product met veel natuurlijke ingredienten. Het was wel heel leuk in interessant om te zien!
Het duurde ongeveer 2 uurtjes, we zijn daarna met Sietske wat gaan eten bij het Vat en daarna naar het vliegveld gaan rijden om Hester haar moeder op te halen.
Savonds kwam Yes-r optreden in de discotheek Starz. We stonden op het vliegveld te wachten, en we zagen allemaal journalisten staan, wat bleek: Yes-r zat in het zelfde vliegtuig als Hester haar moeder! Haha, grappig;) Dus hij kwam naar buiten, en wij natuurlijk een foto maken van hem. Toen hij langs ons liep zwaaide hij nog even naar ons(we vallen natuurlijk wel op als enige blanke, blonde meiden tussen al die Surinamers daar!)
Niet veel later kwam Hester dr moeder ook. We zijn direct maar naar de auto gegaan en terug naar de stad gaan rijden. Het is onderweg altijd erg druk omdat iedereen van het vliegveld naar de stad rijdt. Dus hoe sneller je daar dan weer weg bent, hoe beter!
Aangekomen in het hotel(torarica), bleek er iets fout te zijn gegaan met de betaling van de kamer, dus een beetje gedoe gehad bij de balie. Maar Hester dr moeder kon gewoon naar de kamer, en we zouden de volgende dag dan wel even kijken hoe en wat, want het was al aardig laat.
Savonds heeft Hester even naar Holland International gebeld in Suriname, en die zeidden dat we de volgende ochtend eventjes langs moesten komen op het hoofdkantoor.
Savonds zijn we warm gaan eten bij het Vat, dit zit vlakbij het hotel dus was wel eventjes zo handig..
Ik heb een souto soep gegeten, wat achteraf niet zo slim bleek te zijn..

De volgende ochtend zijn Hester en ik al vroeg naar het hotel gegaan om met haar moeder mee te gaan naar Holland International. Het hoofdkantoor hiervan, zit aan het terras van het Vat. Dus wij daar rustig heen lopen.. en wie zit er op het terras bij het Vat.. Yes-r:p haha grappig weer:p
Na alles geregeld te hebben met de kamer, zijn we terug gegaan naar het bedrijf.. Hester heeft haar moeder die dag een gezichtsbehandeling, scrub en pakking gegeven, en ik had gewoon klanten. We waren rond 2 uur klaar, en zijn toen naar Torarica gegaan om daar lekker te zwemmen. Smiddags daar nog even een salade gegeten, en tegen half 6 zijn Hester en ik gaan douchen en omkleden, want 7 uur hadden we bij Starz afgesproken met Cynthia, Inge, Alexandra, Kimberly, Raje en Martijn omdat Yes-r daar ging optreden. We wareb bleek later lekker vroeg want hij ging pas om half 11 ofzo zingen! Maar goed, we hebben ons wel vermaakt. Het bleek namelijk dat je VIP kaarten kon krijgen voor omgerekend 25 euro.. Nou ja dat is voor ons natuurlijk een koopje dus Hester, Cynthia, Raje en ik zijn maar VIP gegaan(H) Was wel heel gaaf, later kwam Yes-r daar ook nog boven.

We waren niet laat thuis, half 1 ongeveer. Die nacht werd ik erg ziek, overgeven en misselijk. Woensdag de hele dag in bed gelegen.. Terwijl Hester met Yes-r aan het zwemmen was bij Torarica:p Ik kon niks eten, alles kwam er metteen weer uit.. erg raar.
Vrijdag ging het alweer wat beter, kon in ieder geval eten, maar deed erg veel pijn als ik at. Dus aan het einde van de dag toch maar even naar de dokter geweest.. bleek voedselvergiftiging te hebben.
Nou ja, ik heb medicijnen gekregen en het gaat nu gelukkig weer goed:) Achteraf bleek het toch de ei te zijn in de souto soep. Ze koken hier de eieren namelijk sochtends, en savonds gooien ze het in een hete soep en denken ze dat het geen kwaad kan.. Maar omdat ik aan het begin van de week ook al niet helemaal fit was, heb ik niet veel gegeten, dus mn maag was gewoon wat zwakjes.

Zaterdag ging het gelukkig weer redelijk goed, maar sochtend nog maar wel even rustig aan gedaan. Smiddags maar lekker bij het zwembad gaan liggen met Hester en haar moeder. Smiddags nog even met papa en mama gebeld, en Charlena belde ook nog!
We hebben ook nog even in de Jacuzzi gezeten bij Torarica. Dit zit allemaal bij het abbonement in(A) perfect dus!
Savonds zijn we gaan eten bij Zus&Zo.. Hier eten we graag haha. Is echt een gezellige tent, komen veel studenten en het eten is heerlijk!
Daarna nog even naar de pier geweest bij Torarica, hier was een bandje aan het spelen. Hier nog even een drankje gedaan, en daarna naar huis gegaan en niet te laat naar bed.

Zondag zijn we naar White Beach geweest. Met Sietske, Hester en dr moeder. Dit is het enige strand in Suriname. Aangelegd aan de rivier dat wel.. maar het zwemgedeelte is afgezet met netten, omdat er in de rivier piranhas zwemmen, en de Surinamers zwemmen er dus anders ook echt niet! Wij hebben dit dan al wel een paar keer gedaan maar ze verklaren ons hier allemaal voor gek:p White Beach is ook een recreatie park, echt heel erg mooi! Het was heel druk, want het was het laatste weekend van de vakantie voor de scholen hier. We hebben lekker kunnen uitrusten, zonnen en eten. Geslaagd dagje dus:)

Vandaag is er een fotograaf gekomen om foto's te maken van de salon, en werkzaamheden hier voor de website van Barlo's. Dus ik sta een paar keer leuk op de foto en straks dus op internet:p
Verder waren er nog 2 gezichtsbehandelingen waarvan de ene net klaar is.. Nu een beetje chillen en vanavond uit eten met Hester dr mama, we gaan naar the Logg House denken we. Foto's ga ik morgen even uploaden:)

Liefs!

• 30 September 2008 - 07:43

Lotte T:

Super zeg!! en al weer 6 weken voorbij.. gaat het je niet TE snel??

Dikke kus!!

• 30 September 2008 - 08:38

Cindy:

Leuk verhaal!!

LOVE YOU, KUSJE

• 30 September 2008 - 11:47

Char:

Super, wat een leuk verhaal:D

hele dikke kusss
    loveyouuuu xxxxxx

• 30 September 2008 - 16:11

Jiska:

Ey meissie,

Lekker verhaaltje weer hoor :) Heeft Yes-r geen privé vliegtuig dan ;) hihi valt me beetje tegen hoor :P
    Nou een geen eitjes meer eten van vreemden dus ;)

kusje

• 01 Oktober 2008 - 12:33

Irene Seegers:

He meisie hoe ist daar. Ik wou je even bedanken voor je mooi kaartje. 1 nov heb ik de bb voor je koud staan tot gauw

• 01 Oktober 2008 - 13:24

Marriet:

wat een heerlijk verhaal weer:)
    klinkt echt superleuk wat jullie allemaal doen:)
    geniet maar lekker daar, hier is het alweer heerlijk herfstweer:(

dikke kus

• 03 Oktober 2008 - 20:25

Silvia:

Hey lieverd,
    Wat maak je weer wat mee :p En al weer een weekend voor de boeg. Heel vervelend :?
    Geniet nog maar even, want dat herfstweer hier zit je echt niet op te wachten. :eek:
    Wat wil je eigenlijk eten als je weer thuis bent?

liefs, mama
    xxx xxx xxx xxx xxx xxx

• 05 Oktober 2008 - 16:28

Henny Steenhoek:

Hoi Djura,

Kind wat een leuke verhalen allemaal, je leeft daar als een god in Frankrijk. Donderdag ben ik bij Adri en Marten geweest en daar je ouders gezien ze vertelden over je site. ik heb echt alles gelezen en ben dus helemaal bij. Dura ik wens je een geweldige tijd daar en geniet ervan.Henny