week 8, weekend 9 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Djura Hornyák - WaarBenJij.nu week 8, weekend 9 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Djura Hornyák - WaarBenJij.nu

week 8, weekend 9

Door: djura

Blijf op de hoogte en volg Djura

15 Oktober 2008 | Suriname, Paramaribo

En weer een week voorbij, dus weer een nieuw verhaaltje:D Ik zal het dit keer wat korter houden als de vorige:)

Was in de salon een erg rustig weekje..(voor de verandering;))
Dinsdag overdag was er helemaal niks in de salon, dus we zijn met Sietske naar de vreemdelingendienst gegaan.. Hier hadden we ons binnen 3 dagen moeten meldden maar dat waren we een klein beetje vergeten.. Komen we daar aan om 10 over 2.. Is het maar tot 2 uur! Nou shit.. Daar dus voor niks heen gereden. We zijn voor de troost maar ergens gaan lunchen. Er is een nieuw tentje in de stad, Chilz heet het.. Het is een beetje een lounche bar. Opegezet door 2 mannen uit Nederland. Daar hebben we even gezellig gezeten tot een uurtje of 3, daarna zijn Hester en ik naar huis gegaan om aan ons verslag te gaan werken.
Woensdag ochtend hadden we allebei 1 klant sochtends, daarna zijn we naar onze stage begeleidster gegaan. We hadden afgesproken bij haar thuis. Meneer Bremmer (dit is de man die onze stage heeft geregeld) was er ook! Hij is voor een weekje in Suriname. Dus gezellig eventjes gekletst met zn 4tjes. Na het gesprek zijn Hester en ik gaan lunchen bij het Vat en daarna zijn we maar lekker gaan zwemmen bij Torarica.
Donderdag waren we zoals altijd lekker vrij. We waren een beetje moe van het niks doen denk ik, dus hebben we maar weer de hele dag bij het zwembad gelegen. Nou ja, tot een uurtje of 4 want toen begon het toch te stormen!! Zo erg hadden we het hier nog niet meegemaakt! Echt heel erg, maar wel leuk om te zien:) Savonds zijn we met Kimberly, Alexandra en Martijn naar Zus&Zo gegaan, om daar te eten en er was filmavond. Nou van de film hebben we verder niet zoveel meegekregen maar het eten was lekker.:)
Vrijdag waren er weer een paar klantjes in de salon, we waren tot een uurtje of 6 bezig, en daarna zijn we met Sietske wat gaan drinken aan de bar beneden. We zouden ons later omkleden, naar Kimberly gaan en daarna gaan stappen. Zouden we naar het appartement gaan, maar Hester had per ongeluk de sleutel in de salon laten hangen, maar de salon was al op slot en alles! En Yvonne was weg... Oeps! Dus we hebben Yvonne opgebeld, gevraagd waar ze was en we zijn de sleutel maar op gaan halen.. Ze was helemaal aan de andere kant van de stad! En had was druk in de stad dus het duurde wel even.. Onderweg maar even langs de Burger King gereden want we hadden echt heel erg honger. Nou de sleutel opgehaald, snel naar huis en omkleden etc. Daarna naar Kimberly gegaan. Kimberly heeft last van reuma, het is hier echt heel erg geworden dus ze is zondag naar huis gegaan.. Deze week wordt ze opgenomen in het ziekenhuis en er wordt dan verder gekeken wat ze gaan doen. Vrijdag avond was even een afscheidsavondje..
Daar hebben we tot half 1 gezeten, en zijn Hester, Sietske, Raje en ik op stap gegaan naar Zsa Zsa Zsu. Was weer een geslaagde avond. Netjes om half 4 thuis.
Zaterdag weer 2 klantjes gehad.. dat viel weer mee!;) Ennn Charlena is zaterdag aangekomen!!! Dus ik heb haar natuurlijk even opgehaald bij het vliegveld! Ik had gezegd dat ik gewoon thuis was, dus ze was helemaal verrast:D Echt super fijn om weer even een bekend gezicht te zien! Charlena is hier met haar oom en haar oma voor een hele maand! Ze blijft voor mij tot het einde, dus de tijd zal nu wel echt omvliegen!
Wij hebben Charlena mee in de auto genomen, metteen lekker bij kunnen kletsen! We hebben haar bij hun huis afgezet en daarna zijn Sietske, Hester en ik uit eten gegaan. We waren ongeveer half 10 thuis, toen hebben we eventjes een dutje gedaan, en om 12 uur hebben we Raje, Karine en Wouter opgehaald om te gaan stappen. Ook deze nacht was weer zeer geslaagd. Dit keer lagen we slechts half 7 in bed!
Zondagochtend ging om 11 uur de wekker weer. We hadden met zn allen om 12 uur bij Kimblery afgesproken om haar nog even uit te zwaaien! Was natuurlijk niet zo leuk.. Maar voor haar denk ik wel fijn dat toch iedereen nog even langs kwam. Hester en ik zijn daarna naar het Vat gegaan want we hadden nog niet ontbeten. De rest ging allemaal naar Vos om te zwemmen. Dit is een zwembad waar vooral studenten komen om te zwemmen.. Wij zouden later daarheen gaan. We zaten bij het Vat en kwamen Charlena en haar oom en oma oppeens aanrijden! Leukleuk, dus gezellig met elkaar wat gegeten en gedronken. Wij zijn later toch nog maar even naar Vos gegaan. Dus nog even gezwommen tot een uurtje of 6. Toen Hester en ik thuis kwamen ben ik metteen naar Charlena hun huis gegaan. Hester had erg honger en ik totaal niet dus had ik niet zo'n zin om daar op te wachten want ik wilde natuurlijk graag naar Charlena! Daar hebben we tot half 2 lekker gekletst over van alles en nog wat. Het werd wel erg laat dus heeft haar oom me maar naar huis gebracht.
Maandag hebben Charlena haar oom en oma mij om 1 uur opgehaald en zijn we richting Commewijne gaan rijden. Charlena haar oom heeft daar een huis, dus daar gingen we eventjes bij kijken! Hij heeft dat huis een tijdje geleden verhuurd aan een Surinamer, en die jongen heeft zn hele huis leeg geroofd.. dus er stond niks meer in! Erg zonde.. Hij wil het nu gaan opknappen volgens mij. We hebben een tijdje bij het huis rond gekeken en zijn daarna naar de Plantage gereden, dit is daar vlakbij! 2 mannen uit Nederland hebben hier een heel mooi hotel/resort gebouwd! Midden in de bossen, echt prachtig! Je kan daar echt helemaal tot rust komen en je hoort de apen gewoon in de bomen! Echt leuk! Daar hebben we een beetje gekeken en daarna zijn we naar nieuw-amsterdam gereden. We zijn daar naar een openluchtmuseum geweest en bij de gevangenis waar het hele verhaal van "de decembermoorden" zich hebben afgespeeld.. Hier konden we niet in maar wel omheen lopen enzo.
We hebben daar wat rondgelopen en dingen bekeken.. Toen was het alweer 6 uur dus gingen we maar richting stad. Ik ben met ze mee gegaan naar het restaurant van Charlena haar tante. Hier hebben we een hele tijd gezeten, gegeten en gedronken. Erg gezellig en echt hele leuke mensen allemaal! Daarna nog met Char mee naar huis gegaan.. en weer tot 1 uur buiten gezeten samen!
Vandaag zijn we met zn allen gaan zwemmen bij Krasnapolski. Lekker even afkoelen want het is echt warm de laatste paar dagen! (42+)
Vanavond hebben we lekker gegeten bij de Waag, en weer even doorgezakt bij Charlena thuis;) Ik ben echt blij dat ze er is! Nu gaat de tijd pas echt snel denk ik..
Morgen gaan we verhuizen naar Sietske. Voor de laatste 2 weekjes gaan we bij haar verblijven! Dat zal wel helemaal leuk worden:D Ze heeft daar geen internet, maar ik neem mn laptop mee als ik naar stage moet, en dan probeer ik zo een beetje in contact te blijven met iedereen!

Liefs, Djura

  • 15 Oktober 2008 - 08:22

    Sharna:

    Je kan er vast heel lekker eten of niet :P,
    Groettjes aan Charlena:D

  • 15 Oktober 2008 - 13:04

    Silvia:

    Hoe bedoel je een kort verhaaltje? :P

    Tjonge, wat vervelend, 42 graden. Nee, dan de nederlandse herfst.
    Er staan prachtige paddestoelen, je weet wel rood-met-witte-stippen langs de weg :):):)

    Veel plezier met elkaar en groetjes aan iedereen.

    Liefs xxxxxxxxxxxx mama

  • 15 Oktober 2008 - 17:39

    Aukje:

    He Djurra,

    Wat een verhaal weer zeg, poeh he.
    Gelukkig niet al te kort, valt mee. Je verhaaltjes kunnen nooit te lang zijn hoor.
    Zo blijf ik ook op de hoogte van het wel en wee van Charlena, mooie bijkomstigheid zo.
    Veel plezier nog daar.

    ps. in NL moet je vast bijslapen......;-)

  • 15 Oktober 2008 - 19:08

    Kim:

    Hee lieverd,

    Ik heb alles weer even gelezen.. Jemig..wat een lange verhalen en dat verhaal met je arm enzo..:O Heftig.. echt iets voor jou!

    Wanneer kom je nou precies terug? Want het is wat stil in dr88..

    Ik mis je meid!
    Tot snel..

    <3 Kus Kim

  • 16 Oktober 2008 - 10:30

    Laurens:

    Ehm.. Djurovski.. Wat doe je daar nou vaker, behandelingen geven of uit eten gaan? :p

    Maar ff zonder gekheid, goed om te horen dat je het nog steeds naar je zin hebt. Leuk dat Charlena er nu ook is!

    Grtz!

  • 16 Oktober 2008 - 20:00

    Henny Steenhoek:

    Hoi Djura,

    Wat een verhalen heb je, volgens mij is het een groot feest daar, behalve dat je in het water gevallen bent, gelukkig is het goed afgelopen. veel plezier nog, Henny

  • 17 Oktober 2008 - 08:43

    Cindy:

    Heeej lieverd :)

    Morgen nog twee weekjes.
    De tijd zal nu wel snel gaan, maar dat moet ook!
    Ik kan niet meer wachten tot 1 november!
    Dan maken we er een mooi feestje van!
    Veel plezier nog schat,
    Veel plezier met Char!
    Dikke kus aan haar.

    Liefs, Cindy

  • 18 Oktober 2008 - 12:46

    Heiti:

    Djura, schat Als ik dit allemaal zo lees dan heb je wel een verschrikkelijk holle rug gekregen. Je zakt er zo vaak doorheen.
    Maar afijn nog maar
    2 weekjes meid en dan zit het er alweer op.
    De Jacuzzi zit net als bij jullie de buitentemperatuur op 42 graden.

    Geniet er nog even van. En de groetjes aan Charlena en oompie, oma etc. pappie.


  • 19 Oktober 2008 - 13:25

    Oma, Opa, Annie :

    Allemaal zijn ze bij mij,nu gaan ze naar tante Bep op de koffie en eten. je krijgt de hartelijke groeten en een dikke kus tot gauw in drachten. Namens allemaal je tante Henny

  • 20 Oktober 2008 - 16:35

    Ferko:

    Hey schwester.

    Laatste weekendje komend weekend toch? Nog iets speciaals doen? Geniet van je laatste week, want volgens mij vliegt die nog harder voorbij dan de afgelopen weken.
    Komende week ga je toch het binnenland in?

    xxx Ferko

  • 20 Oktober 2008 - 16:46

    Lotte:

    Ooooh Djur... wat gaat de tijd toch snel he! Nog even en dan ben je alweer terug in Nederland.. Geniet nog heel veel daar van alle gezelligheid, warmte, en leuke dingen die je nog gaat doen (met Charlena denk ik:)) en tot snel!

    Liefs!

  • 20 Oktober 2008 - 20:32

    Freya:

    Hoi zusje, hoe is het ermee? Is het gezellig bij Sietske in huis? Alweer even met Charlena op pad geweest? Je hebt wel een vermoeiend weekend achter de rug lees ik wel... HALF ZEVEN THUIS?! Je moet er nog maar even lekker van genieten, straks zit je weer in de 10 graden en het is om half zeven donker. (wintertijd) Enjoy je laatste weekjes en nog wel even kadootjes shoppen he :P Love you

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Suriname

Wellnesscentrum/kuuroord!

Recente Reisverslagen:

21 Oktober 2008

week 9, weekend 10

15 Oktober 2008

week 8, weekend 9

06 Oktober 2008

week 7, weekend 8

29 September 2008

week 6, weekend 7

22 September 2008

week 5, weekend 6
Djura

Actief sinds 18 Juni 2008
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 29374

Voorgaande reizen:

23 Januari 2012 - 03 April 2012

Oeganda

14 Oktober 2011 - 25 Oktober 2011

Israel & Jordanie

14 Juli 2011 - 15 Augustus 2011

Mexico

09 Oktober 2010 - 16 Oktober 2010

Tunesië

15 Augustus 2008 - 01 November 2008

Suriname

Landen bezocht: