week 5, weekend 6 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Djura Hornyák - WaarBenJij.nu week 5, weekend 6 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Djura Hornyák - WaarBenJij.nu

week 5, weekend 6

Door: djura

Blijf op de hoogte en volg Djura

22 September 2008 | Suriname, Paramaribo

Zo, ik ga weer verder bij vorige week dinsdag:) Nadat we lekker nat waren geregend bij Torarica, zijn we lekker met de taxi naar huis gegaan.
Savonds hadden we afgesproken om met Alexandra, Kimberly en Eefje naar Broki te gaan. Hier worden salsa lessen gegeven! Voor ons heeft het niet zoveel nut om dit te gaan doen, omdat we dan maar 4 lessen zouden kunnen mee doen! Nou ja, dat is natuurlijk een beetje zonde want als je dat gaat doen moet het natuurlijk wel meteen goed! We hebben even gekeken en zijn daarna met Inge en Cynthia uit eten geweest bij The Logg House. Echt een super gezellige tent aan het water! En heerlijk gegeten ook nog:)
Woensdag waren we gevraagd door vrienden van Jules en Laura om mee te gaan varen naar Braamspunt! Hier zeggen wij natuurlijk geen nee tegen, dus om 3 uur zijn we gaan varen. Onderweg naar Braamspunt over de rivier, komen de Suriname rivier en de Commewijne rivier samen! En wat zien we hierrr: Dolfijnen!! De bootsman ging hier stil liggen, en zette een bepaald muziekje op, en daar blijken ze op af te komen.. Eerst dacht ik jaja grapje.. maar hij had de muziek echt 3 minuten aan en overal waren dolfijnen! Het was echt prachtig om te zien! Op een gegeven moment waren ze echt maar 2 meter van de boot af.. echt zo mooi! En ik maar foto's klikken maar ze zijn zo snel dus ik heb er in totaal denk ik 40 en ik denk dat er 5 mooie bij zitten.. dus na een half uur geprobeerd te hebben een mooie foto te maken ben ik maar gestopt en gewoon gaan kijken! Gelukkig zaten er dus wel een paar gelukte foto's bij;) Na ongeveer een uurtje naar de dolfijnen te hebben gekeken zijn we door gevaren naar Braamspunt. Hier komen de Atlantische Oceaan en de rivieren van Suriname samen! Dit was ook echt mooi en leuk om te zien. Uiteraard even gezwommen in de Oceaan:p Hebben we dat ook maar weer gedaan haha. Braamspunt verder was niet heel veel te zien, het is een vissersdorpje.. vooral veel hutjes en bootjes dus!
We hebben daar een beetje rondgekeken, en om half 7 weer terug in de boot om naast Braamspunt te kijken naar rode ibissen. Dit zijn kleine flamingo's! Die strijken daar neer bij zonsondergang. Echt met 1000 den tegelijk! Echt een prachtig gezicht! Er waren veel jonkies bij, en die zijn grijs, hierdoor zag je eigenlijk die rode nog beter! Het enige wat erg jammer was, was dat er jagers op Braamspunt wonen, en die waren dus aan het schieten op de ibissen! Onze bootsman maakte zich echt heel boos hierom, want zo gaan de ibissen natuurlijk een andere plek zoeken om de nacht door te brengen omdat ze zich bedreigd voelen.
We hebben nog een half uurtje naar ze gekeken, en zijn daarna terug gevaren. Het hele eind in het donker over de rivier! Echt respect voor onze bootsman want ik zag zelf echt helemaal niks! Hij weet natuurlijk precies waar de visnetten liggen en waar hij precies kan varen en waar niet.
Toen we weer veilig terug waren aan wal, zijn we nog even gaan eten bij de Waterkant. Hier zijn allemaal eettentjes.. vooral Surinaams eten! Ik heb een lekkere Souto soep gegeten waarna we naar huis zijn gegaan, en lekker naar bed want het was een vermoeiend dagje!
Donderdag waren we vrij, dus zijn we naar Torarica gegaan om te gaan zwemmen en zonnen:) Gelukkig een keer geen regen:D Dus het was een geslaagde middag. Savonds zijn we naar Kimberly en Martijn gegaan. Raje kwam ook nog.. We zijn met zn 5en roti gaan eten bij Roopram. Echt een super grote zaak, 2 verdiepingen en overal stonden flyers dat je voor het eten je handen moest wassen, en er waren dus ook grote wasbakken te vinden naast de bestelbalie. Wel grappig om te zien! Een roti rol later hebben we de taxi genomen naar Havana Lounge. Dit is ook een discotheek hier.. donderdag avond is het van 11 tot 1 uur salsa avond. Hier hebben we naar gekeken! Echt leuk om te zien, er komen veel surinamers ook al wat ouderen, maar ze kunnen zo mooi dansen! Echt schitterd! Om 1 uur hadden we het alleen ook echt wel weer gezien, dus zijn we weer naar huis gegaan. We moesten vrijdag ook weer vroeg in de salon dus was een goede keuze:) Vrijdag was een drukke dag! We zijn de hele dag wel zo'n beetje aan het werk geweest in de salon. Leuk hoor! Maar dan merk je wel dat het niet vaak zo druk is want we waren savonds allebei moe:P We zijn dus ook niet meer weg geweest, hebben beneden bij Cosa Nostra wat gegeten en zijn lekker vroeg in bed gedoken.
Zaterdag waren er sochtends wat klantjes, smiddags niet dus zijn we even gaan sporten. Savonds afgesproken met Kim, Raje en Martijn om te gaan eten bij Zus & Zo. Heerlijk gegeten! Nog even met papa en mama gebeld want die vertrokken om 2 uur snachts naar Kroatie.. en bij mij was het toen natuurlijk nog maar 9 uur! Dus dat kon mooi even! Na lekker te hebben gegeten, hebben we de taxi genomen naar Zsa Zsa Zsu. We zouden eerst even gaan bowlen, alleen er waren nog geen banen vrij, dus hebben we eerst maar even gepoold. Om 11 uur was er een baan vrij, dus zijn we gaan bowlen tot 12. Toen hadden we het bowlen wel weer gezien en zijn we maar de discotheek in gegaan! Was weer een geslaagde nacht! Rond half 4 de taxi n aar huis gepakt met zn allen.. 4 uur lagen we in bed! En gister ging om 7 uur de wekker weer:D Dus dat was weer een kort nachtje;) We zijn met Yvonne (eigenaresse van het bedrijf) en een heleboel andere mensen naar Leguana Park geweest. Dit was net zoiets als de Cola Creek alleen dan aan de rivier! Was een gezellige dag! En goed verzorgd. Tussendoor nog even een dutje gedaan:) We waren om 6 uur weer thuis. Toch nog wel een beetje moe van de avond en nacht daarvoor, dus we hebben een pizza besteld en zijn daarna gaan slapen!
Vandaag voel ik me niet zo lekker.. maar dat gaat vast wel weer over:) Shrek is nu op de tv dus dat is dan wel weer leuk! De tv hier is heel gek, er zijn echt hele nieuwe films op! Die hier nog maar net in de bios zijn.. En alles loopt door elkaar heen.. Dan is het oprah en oppeens komt er een tekenfilm. Wel grappig. En gelukkig dus ook leuk, en leerzaam trouwens! Want de films zijn allemaal engels zonder ondertiteling:)
Morgen komt Hester haar moeder voor 10 dagen! Heel gezellig en we hebben de 10 dagen al helemaal volgepropt dus die zullen wel heel snel voorbij gaan!
Tot volgende week:D

Liefs!

• 23 September 2008 - 08:34

Lotte:

Leuk!! Dolfijntjes!! Was vast super mooi om te zien!! xxx

• 23 September 2008 - 10:15

Sander:

durkje....je komt toch nog wel terug hea??...;)

• 23 September 2008 - 12:41

Char:

wat een leuk verhaal:D

En super mooi die dolfijnen en alles schat:D

dikke smakkeerdd

• 23 September 2008 - 17:23

Cindy (L):

Hee hee!

Je vermaakt je wel zie ik.. mis je ons wel een beetje ;)

Kusjeeee

• 24 September 2008 - 09:51

Jiska:

Ej meisje, leuk je verhaaltjes te lezen. Wat een luizenleventje zeg, heerlijk :D

xxkusje

• 24 September 2008 - 15:28

Arvid:

Oh ja, daar heb je flippert! zaterdag bellen he! tuut'n

• 27 September 2008 - 09:46

Anja:

Hee djura, mokkeltsje..:D

Ik heb alles weer even goed bij kunnen lezen, en natuurlijk weer een aantal foto's kunnen bekijken. Super om te lezen wat jij daar allemaal aan het doen bent en hoe jij je daar vermaakt..;)
    Hoe gaat het nu verder met je??
    Heb je wel weer zin om terug naar huis te gaan hi..:P

Meid nog een fijne tijd.

Dikke kus van mij (L)

En nogmaals super dat je deze ervaring mag meemaken.!