Toerist uithangen en een start met het echte leven - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Djura Hornyák - WaarBenJij.nu Toerist uithangen en een start met het echte leven - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Djura Hornyák - WaarBenJij.nu

Toerist uithangen en een start met het echte leven

Door: Djura

Blijf op de hoogte en volg Djura

01 Februari 2012 | Oeganda, Kampala

Ondertussen lijkt het of ik hier al weer een eeuwigheid zit, terwijl er nog maar anderhalve week voorbij zijn! De reis naar het dorp is heel goed gegaan en viel me erg mee. Uiteindelijk zo'n 9 uur onderweg geweest maar de omgeving was echt prachtig! Het huis waar we verblijven is er groot en ziet er voor Ugandese begrippen er heel erg mooi uit. Irene en ik delen een kamer, prima te doen en ruim genoeg! Verder hebben we koeien en een kalfje, een geit en een hond. Daarnaast nog een aantal kakkerlakken, gekko's en andere vreemde, vliegende diersoorten. Op de kakkerlakken na vind ik ze allemaal niet zo erg;)
De eerste week hebben we lekker de toerist uitgehangen. Samen met Dorothee (nederlandse meisje dat hier al zit) en een vriend van haar vader (Koen) en zijn zoon (Storm). Zij kwamen een weekje langs bij Dorothee en hebben ons ook naar het dorp gebracht.
We hebben onder andere warm waterbronnen bezocht midden in de rimboe. Was een erg leuk tochtje! De warmwaterbron was ook heel tof om te zien, uit het niets komt er innees kokend heet water uit de grond wat dan als een soort beekje naar een gemaakt 'bad' leidt. Hier kun je dus in zwemmen, dit water is dan ongeveer 46 graden. Er bijzonder! Heel veel vlinders rond het water, omdat het daar lekker warm is natuurlijk! En daarnaast heel veel luie Afrikanen die de hele dag niets liggen te doen in de schaduw. Iets wat me hier na een paar dagen al opviel en waar ik nog steeds niet aan kan wennen.. De Afrikaanse cultuur is niet echt mijn ideale denk ik.. De hele dag een beetje langs de kant van de weg staan/zitten/liggen. Erg vreemd. Niet allemaal natuurlijk. Wanneer een Afrikaan zijn eigen bedrijf of plantage heeft zijn het heel harde werkers. Deze zijn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Djura

Actief sinds 18 Juni 2008
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 29346

Voorgaande reizen:

23 Januari 2012 - 03 April 2012

Oeganda

14 Oktober 2011 - 25 Oktober 2011

Israel & Jordanie

14 Juli 2011 - 15 Augustus 2011

Mexico

09 Oktober 2010 - 16 Oktober 2010

Tunesië

15 Augustus 2008 - 01 November 2008

Suriname

Landen bezocht: