week 4, weekend 5 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Djura Hornyák - WaarBenJij.nu week 4, weekend 5 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Djura Hornyák - WaarBenJij.nu

week 4, weekend 5

Door: djura

Blijf op de hoogte en volg Djura

16 September 2008 | Suriname, Paramaribo

Zo, ik heb een gezellig en drukke week achter de rug!
Dinsdag en woensdag waren normale dagen! We hebben in de salon gewerkt en zelf lekker gekookt.. maar woensdag konden we niet koken, het had geregend en in de keuken is lekkage! Dus de hele keuken stond blank.. dus noodgedwongen maar weer een pizza besteld. Niet heel vervelend hoor want de pizza’s hier zijn errug lekker:)
Donderdag hadden we vrij, we zijn met Alexandra naar het hotel Residence Inn gegaan om daar lekker te zwemmen! We waren er nog geen 3 kwartier en toen begon het echt keihard te regenen.. eerst zaten we nog onder een parasol maar op een gegeven moment werd het zo erg dat het er gewoon bij in regende! We zijn toen maar snel naar het restaurant gerend en daar even wachten tot het weer droog werd… nog even wachten… nog even wachten… en toen waren we 3 uur verder en was het nog niet droog. Haha, meestal is het na een half uurtje regenen wel klaar maar natuurlijk net op de dag dat wij lekker willen zonnen regent het de hele dag! Het werd ietsje minder en toen zijn we heel snel maar naar huis gefietst.. maar alsnog waren we helemaal doorweekt! We waren rond half 4 thuis en toen hebben we maar lekker opgedroogd, beetje tv gekeken en gecomputerd! Savonds hadden we afgesproken met onze collega Sietske om wat met haar te gaan eten. We zijn naar Blauwgrond geweest. Dit is eigenlijk gewoon een straat, maar hij zit bomvol met Javaanse eettentjes! Heel gezellig en leuk. We hadden een wat duurder restaurantje uitgezocht want dat zag er het mooiste uit.. het eten hebben we alleen wel eens lekkerder gehad! Dus zo zie je maar, luxe uitstraling zegt helemaal niks. Vorige week waren we naar een Javaans restaurant waar we op plastic stoelen zaten maar het eten was heerlijk! Weten we dat in ieder geval weer voor de volgende keer:)
Vrijdag hebben we overdag weer in de salon gewerkt. Het was niet heel druk maar 2 klantjes gehad. Savonds hadden we afgesproken met Alexandra, Kimberley, Martijn, Eefje en Raje om te gaan eten bij Zus&Zo. Was heel gezellig en erg lekker!! 11 uur gingen ze daar dicht, dus zijn we doorgegaan naar de Zanzi Bar. Dit is een klein barretje in de stad, waar eigenlijk alleen maar Nederlanders en stagiaires komen! Ook hier hebben we ons prima vermaakt.. we hoorden daar dat die avond de discotheek Starsz weer werd heropend, want deze was dicht wegens verbouwing. Deze zit vlakbij de Zanzi Bar dus zijn we daar ook nog even naartoe geweest. Het was niet heel erg druk.. maar de muziek was hier erg leuk en gevarieerd! Nog net geen Jan Smit of Nick & Simon.. dat is dan wel weer een beetje jammer:p
We waren rond half 4 thuis en zijn maar snel ons bed in gedoken want zaterdag mochten we er om 9 uur weer uit voor de volgende klant;)
Nadat het in de salon klaar was, wilden we boodschappen gaan doen, maar toen kregen we weer regen! Dus zijn we maar thuisgebleven aangezien we op de fiets moeten… Hester was zondag jarig, dus zaterdagavond hebben we gezellig bij Cosa Nostra gegeten met hetzelfde groepje als vrijdag alleen waren Alexandra haar huisgenootjes er nu ook gezellig bij! Dus waren we ongeveer met zn 10en. Heerlijk gegeten en om 12 uur was Hester natuurlijk jarig! Ik had samen met Jules en Laura een lekkere taart geregeld voor haar, en natuurlijk gezongen met zn allen! Half 1 hebben we een taxibusje besteld naar Zsa Zsa Zsu om nog even te gaan stappen met zn allen! Was echt heel gezellig want op een gegeven moment was het alweer 5 uur en dachten wij dat we maar eens naar huis moesten.. half 6 lagen we erin! En half 8 ging de wekker weer want we zouden met Sietske, Jules en Laura naar de Cola Creek. Dit is een hele grote kreek anderhalf uur rijden vanuit de stad. De kreek heeft heel donker water wat net cola lijkt, dus vandaar de Cola Creek;) Echt super gezellig en heel erg mooi daar! Ook erg druk haha. We hadden een hut gereserveerd en Sietske had haar hangmat meegenomen dus lekker de hele dag chillen, zwemmen en zonnen! Dat mocht ook wel zo’n lui dagje aangezien we nou niet echt veel slaap hadden gehad.. De weg naar Cola Creek toe werd op een gegeven moment erg slecht.. Het laatste stuk rij je de hele tijd op een bauxiet weg.. dus allemaal hobbels en gaten!! Ook dit was niet echt bevordelijk voor onze kater:s Maar we zijn er gekomen en in de loop van de dag ging het al een stuk beter!
Rond half 6 zijn we weer weg gegaan, helaas op de terugweg in de file gekomen toen we de stad inreden.. dus het duurde iets langer dat verwacht! Toen we thuis kwamen waren we allebei erg moe en wilden we eigenlijk wel naar bed, maar we hadden tegen Sietske en Laura gezegd dat we nog wel even uit eten wilden! Dus ja, zo gezegd zo gedaan dus wij nog even uit eten! We zijn naar de Waag geweest. Dit is een Italiaans restaurant aan de Waterkant. Erg lekker gegeten en om half 11 waren we weer thuis, meteen maar in bed gedoken en gister ben ik om half 3 uit bed geklommen:) Lekker bijgeslapen dus! Voor de eerste keer was ik blij dat er helemaal geen klanten in het boek stonden:D Dus een lekker rustige dag met de tv en de pc;) Nog even met papa en mama gebeld en daarna eten gekookt.. En eigenlijk weer vroeg naar bed!
Vandaag hadden we maar 2 klantjes in de salon en ook al om 9 uur sochtends! Dus we zijn daarna naar Torarica gegaan om lekker te zwemmen.... 3 x raden, jaja na anderhalf uur weeeeer regen!! Dus we zijn nu net thuis.. we treffen het hier wel hoor! Nou ja, hopen dat het snel afgelopen is met de regen zodat we echt lekker kunnen zwemmen en zonnen:D
Dat was het wel weer voor afgelopen week! Bedankt nog voor alle leuke reacties van iedereen! Heb ik toch het idee dat iemand het leest:p

Liefs Djura!

• 16 September 2008 - 20:54

Raje Kamperman,:

Heey ;)

Het was een gezellige avond he!..diep respect voor jullie vanwege de vroege verplichtingen van de volgende dag..ik heb maar lekker aan het zwembad gelegen...

Marrr ik ben niet zo'n fanatieke waarbenjij.nu'r dus als je msn hebt, mijn email is Rkampermann@Hotmail.com

Mvg Rajé

• 16 September 2008 - 21:54

Papperdeflap:

Nou ik ben weer diep onder de indruk van de flexibiliteit die jullie aan de dag leggem om te stappen te stappen en weer te stappen en dan een paar uur later iemand een massage te geven terwijl jullie die eigenlijk nodig hebben. In ieder geval een mooi verhaal weer en echt hele mooie en leuke foto's. Ik begin al een aardig overzicht van Suriname te krijgen. een dikke kusssssssssss papa.

• 17 September 2008 - 14:09

Lisette:

Heee meissie!
    Wat een leuke foto's heb je geplaatst!
    En wat hebben jullie al veel regen gehad! Haha.
    Hopen dat dat snel over is, anders zijn je vrije daagjes ook niks aan..
    Heel veel plezier nog!
    Liefs en Kus

• 19 September 2008 - 15:33

Sharna:

Geeft niet wij hebben hier ook vaak regen en slecht weer, maar ja dat in Nederland :P:D

• 20 September 2008 - 16:54

Ferko:

Hey djurre.
    Het klinkt nog steeds goed daar. Je zal de komende tijd wel meer regen krijgen, volgens mij is het namelijk regentijd. Ik ben benieuwd naar de foto's van de dolfijnen. Die komen van de week wel zeker.

xxx

• 20 September 2008 - 19:16

Ina:

jeetje meid,alleen al van die verhalen word ik jaloers. Ben blij dat je het zo naar je zin hebt. Hou vol, zou ik zeggen en blijf schrijven ,want het is prachtig om alles te lezen.Dikke tuut en knuffel.

• 21 September 2008 - 11:53

Lotte:

Weer een leuk verhaal en mooie foto's!! Is natuurlijk leuk om te weten wat je daar allemaal doet!

xxx

• 22 September 2008 - 07:35

Grytsje:

Goedemorgen Djura,

Wat een verhalen allemaal; geweldig. En ook; wat een regen. Wij hebben hier sinds een paar weken (voor mijn gevoel, dan) gisteren weer eens een klein buitje gehad.
    Hier verder alles goed; zometeen met Marije naar tandarts omdat een stuk tand is afgebroken nadat ze met Ate en de fietsen over de kop is gegaan (sturen in elkaar).
    Woensdagavond komt je grote zus nog even oppassen; pakken we een filmpje (Mama Mia).
    Ferko had het over dolfijnenfoto's; Marije is erg benieuwd en kijkt er naar uit.
    Djura, heel veel plezier met alles; geniet ervan.

Dikke tût van ons allen.

• 22 September 2008 - 08:22

Laurens:

Hey apekop! :p Bevalt je nog steeds goed begrijp ik :) Binnenkort de jungle in hoorde ik, vet hoor!

Grtz!