week 3, weekend 4! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Djura Hornyák - WaarBenJij.nu week 3, weekend 4! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Djura Hornyák - WaarBenJij.nu

week 3, weekend 4!

Door: djura

Blijf op de hoogte en volg Djura

09 September 2008 | Suriname, Paramaribo

en zo druppelen de weken en de weekenden aardig voorbij! afgelopen week was het eindelijk een beetje druk in de salon! dus we hebben aardig wat uurtjes daar gedraaid. ik denk alleen dat ik daar erg aan moest wennen want ik werd na maandag een lange dag alweer ziek..:S dinsdag en woensdag heb ik op bed gelegen.. ze wilden me hier allemaal al naar de dokter hebben maar als nuchtere fries doe ik dat natuurlijk niet. en uiteindelijk was het ook onzin geweest want woensdag in de namiddag ging het alweer een stuk beter!! we hadden voor woensdag avond een roti-avond gepland met een collega, ik ben dus maar wel mee gegaan! voor de 1e keer roti gegeten in suriname! was erg lekker en het eettentje zou heel gezellig geweest zijn, als ze niet aan het verbouwen waren...:D dus we zaten met zn 3en op een rijtje op een gaar bankstelletje tegen een kale muur aan te kijken.. maar de roti was lekker haha.
donderdag zijn we met dezelfde collega naar de stad geweest. ze heeft ons allemaal leuke winkels laten zien! schoenenwinkels in overvloed en echt mega groot! geweldig wat een paradijs:D omgerekend zijn alle schoenen zo'n 10 a 20 euro per stuk. dus dat is leuk winkelen!
we zijn na de winkels in de stad te hebben bekeken doorgereden naar de Hermitage Mall. dit is een grote shopping mall in het zuiden van paramaribo. hier verkopen ze wat meer kwaliteit kleding en schoenen. en alsnog een stuk goedkoper als nederland! echt een leuke gezellige mall, waar je ook terecht kan voor een hapje en een drankje:). dus zo hebben we overal een beetje gekeken waar we leuke dingetjes kunnen inkopen!
vrijdag was weer een erg drukke dag in de salon! dus savonds waren we wel redelijk kapot, maar we werden uitgenodigt door de eigenaresse om souto soep bij haar te komen eten. nou ja toch wel makkelijk aangezien we niet kunnen koken op donderdag, vrijdag en zaterdag. dus hebben we bij haar heerlijk gegeten! niet al te laat naar bed gegaan, zaterdag er weer erg vroeg af voor de salon! ook weer een redelijk vol dagje gehad, eind van de middag nog even met het thuisfrond gebelt aangezien ze weer eens een groot feest gaven en ik er niet bij kon zijn:( jammer maar de volgende keer maken we er een dubbel feestje van;)
zaterdag hebben we gewerkt in het restaurant! en werd ik savonds nog verrast met een telefoontje van Cindy:D erg leuk! 12 uur waren we klaar met werken.. en toen waren we wel moe eigenlijk dus zijn we niet meer op stap gegaan maar lekker naar bed!
zondag zijn we gaan zwemmen in het krasnapolski hotel in de stad. hier hebben ze een zwembad op het dak! dus dat was wel even lekker!
ik heb 2 weekjes terug wat meiden leren kennen via waarbenjij.nu. 3 nederlandse meisjes die hier ongeveer net zolang zitten als ons. we hebben ze meegevraagd om te gaan zwemmen, dus zijn we met zn 5en gegaan!
in het zwembad waren en nog een jongen en een meid die net vrijdag waren aangekomen, ze begonnen een beetje met ons te praten en dat klikte eigenlijk wel! dus we zijn savonds maar gezellig met zn allen uit eten geweest. was erg leuk en lekker! dus zo leren we steeds meer mensen kennen en dat is natuurlijk wel zo leuk!
vandaag weer wat klantjes gehad, en vanmiddag boodschappen gedaan.. we zouden naar de Maretrette Mall gaan, dit is de shopping mall vlakbij ons! en daar zit een hele fijne en goede supermarkt waar we allemaal nederlandse producten kunnen kopen! wij fietsen dus heel leuk die kant op.. blijkt de stroom uitgevallen te zijn vandaag! dus de hele mall was dicht.. het gebeurt regelmatig dus we moeten er maar rekening mee houden.. toen zijn we maar naar de chinees gegaan (dit is gewoon een supermarkt hoor, maar alle supermarkten hier zijn van chinezen..) dus vanavond hebben we weer zelf gekookt! we zouden een hamburger met doperwtjes en worteltjes eten.. maar ik liet de pot vallen in de keuken dus toen werden het geen doperwtjes met worteltjes meer..:s foutje! gelukkig hadden we ook nog een pot bietjes gekocht dus hebben we dat klaargemaakt.
hester is volgende week zondag jarig! dus zaterdag hebben we hier party!! maar die verhalen komen allemaal nog! tot de volgende keer maar weer:)

Liefs.

• 09 September 2008 - 07:08

Arvid:

Leuk verhaal, zie ook weinig reden om naar huis te komen ;) Gaat dus helemaal goed komen met jou! maar niet te veel shoppen daarzo! xx

• 09 September 2008 - 11:50

Char:

hej lieverd:D

Wat eeen geweldig verhaal:D! en wat een leuke foto's!!!
    Ik krijg echt helemaaal zin.. had ik natuurlijk al:D:D ooh nog fftjes!

ik spreek je nu gezellig op msn!

een vetteee dikkkeee kusss!!!

• 10 September 2008 - 13:49

Tante Elly:

Als ik dat allemaal zo lees heb jij veel te kort uren op een dag maar geniet er maar lekker van met al die vrienden. Wij zijn ook niet op het feest geweest daar we een gezins weekend hadden in Brabant voor het eerst natuurlijk met Rico er bij was erg leuk en gezellig Maar als het volgende keer een dubbel feest is hopen we er toch echt bij te zijn.
    Een hee gezellige tijd en we zullen nuog wel eens een berichtje sturen
    Liefs

• 11 September 2008 - 01:59

Heiti:

Kijk al die mooie tassen van Blom mode enzo, geven mij toch wel sterk het idee dat je met nog meer spullen thuis komt dan dat je wegging en toen had je al zoveel overgewicht, maar gelukkig is overgewicht vanuit Suriname 3 x zo goedkoop. Die foto met die bietjes is ook wel leuk, gezellige eettafel.

• 11 September 2008 - 11:20

Lotte:

Volgens mij moet je heel wat spul daar laten, wil je al je nieuwe kleren, schoenen, tassen enz. mee nemen naar Nederland! :D

• 11 September 2008 - 14:00

Lotte T:

klinkt allemaal weer super leuk!!

Leuk dat je zo veel mensen ontmoet!

Genieten meid!

• 11 September 2008 - 14:43

Lienke:

Heej Djura!

Las net je verhaaltje! Klinkt leuk allemaal!
    Veel plezier daar nog, voordat je t weet zit je weer thuis ;)!

Groetjes uit Spanje!

• 14 September 2008 - 14:41

Hilde:

Hoi Djura,
    Ik heb net je berichten gelezen, leuk zó´n verslag.
    Heb je straks voor school ook gelijk een verslag.
    Heb je nu alle dagen ook een soort vakantiegevoel.
    Het ziet er geweldig uit.

Groetjes van ons allen,
    Hilde

• 14 September 2008 - 18:11

Jolanda:

Hoi Djura, Daar was ik dan eindelijk, ik was even bang dat je al weer bijna op de terug reis was, hahahahahah! Maar dat valt mee. Kan ik je toch nog even veel succes wensen. Ik heb de foto's net even bekeken. Leuk man, nou geniet er van en zet hem op! Ik zal proberen eens wat vaker achter de computer te kruipen. Groetjes Jo