week 1 weekend 2 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Djura Hornyák - WaarBenJij.nu week 1 weekend 2 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Djura Hornyák - WaarBenJij.nu

week 1 weekend 2

Door: djura

Blijf op de hoogte en volg Djura

25 Augustus 2008 | Suriname, Paramaribo

Zo, alweer een dikke week achter de rug hier! Voor zover gaat het hartstikke goed, en de dagen gaan erg snel! Maandag t/m vrijdag hebben we in de salon gewerkt. Het gaat hier allemaal heel anders dan thuis. Erg leuk om te zien, en de dames hier zijn erg enthausiast en willen veel leren van ons. Ik denk ook dat dat meer het geval is dan andersom.. maar het is ook leerzaam om anderen wat te leren toch:) haha, wel erg leuk hoor om te zien. We zijn vorige week eigenlijk meteen aan de slag gegaan.. we hebben 1 dag meegekeken en toen vonden ze hier dat we zelf wel aan de slag konden! Nou ja prima, dat hebben we dus maar gedaan. We doen het gewoon op onze eigen manier en als het echt anders moet dan horen we dat wel. Vorige week waren het vooral veel massages en lichaamsscrubs.. wel zwaar dus! En met dit weer is het ook even wennen.. in de massagekamers is geen airco, omdat de sauna en het bubbelbad erbij in staat. Daar kan geen airco bij dus er staan alleen ventilatoren. Ik zweet me echt helemaal leeg bij zo'n massage... In de scrubkamer is ook geen airco, want daar moet het warm zijn. Hier werken we ook nog met warm water dus ook hier is het bloedjeheet. Oja, de klanten gaan hier ook helemaal (ja helemaal) naakt tijdens zo'n scrub... dat was wel even wennen bij de 1e man die ik moest scrubben.. erg raar!
Het was een rustige week verder.. wat voor week 1 wel leuk is maar ik hoop niet dat dat zo blijft.. want dan worden de dagen wel erg lang! Surinamers zijn geen planners.. ze bellen hier voor een afspraak, en willen dan eigenlijk binnen 2 uur komen.. kan dat niet dan gaan ze ergens anders heen. We weten dus eigenlijk nooit wat het voor dag wordt, voor hetzelfde geldt staat er niks in de agenda maar zijn we tot 8 uur savonds bezig. Dit is ook iets waar ik erg aan moet wennen!!! We weten niet echt waar we aan toe zijn op deze dagen.

En toen was daar het weekend! We hebben vrijdag en zaterdagavond hier beneden in het restaurant en de bar geholpen. Djura in de bediening, wat een feest! Dat ga ik dus niet al te vaak doen.. Dat is toch niet echt iets voor mij...

Zaterdag overdag zijn we op de fiets naar de stad gegaan! Het is hier wel uitkijken met fietsen. Ze rijden hier erg hard en er zijn geen fietspaden.. Om de 3 auto's wordt er getoeterd omdat we blond zijn dus schrikken wij ons weer een hoedje! Nog even wennen dus maar geen ongelukken tot nu toe. We wisten de weg nog niet precies zaterdag, dus we hebben maar een rondje gelopen en zijn daarna naar een grote shopping mall gegaan vlak bij ons huisje.. dat winkeld iets leuker dan in de stad zelf hebben we al ontdekt.

Zondag heeft Juul (dit is de eigenaar van de bar bij ons) ons meegenomen de hele dag. Hij heeft ons van alles laten zien! De uitgaansgelegenheden ook (gelukkig...:p) Dus vanaf nu weten we waar we heen moeten dus kunnen we lekker gaan stappen hier!
Hij heeft ons ook meegenomen naar een hotel, Torarica, dit is het tot nu toe grootste en mooiste hotel in suriname. Hij gaat zorgen dat we daar voor 2 of 3 maanden lid kunnen worden, zodat we daarheen kunnen om lekker te zwemmen en te zonnen op dagen dat we niet zoveel te doen hebben. We kunnen daar ook gebruik maken van de sauna's, en van de gym! Helemaal goed dus. En het is maar 10 minuutjes fietsen en dan zijn we er ook al!
We kwamen de eigenaar van het hotel tegen, een bekende van Juul, met hem hebben we even een drankje gedaan. Leuke man, veel te vertellen vooral!
Verder heeft ie ons alle leuke plekjes en eettentjes van de stad laten zien. Zodat we nu gewoon zelf op pad kunnen gaan.
Daarna zijn we naar Commewijne gereden. Dit is een plaats in Suriname, aan de andere kant van de surinamerivier. Dus we gingen over de erg grote en hoge brug hier. Het wordt de trots van Suriname genoemd. Moet zeggen dat het ook wel erg mooi was toen we bovenop waren! Heel mooi uitzicht! In Commewijne heeft zijn zus een 2e huis met zwembad enzo:) Daar zijn we heen gereden, maar het zwembad moest schoongemaakt worden dus hebben we niet kunnen zwemmen. Volgende week zondag gaan we met hem en zn vrouw op zijn speedbootje varen, en dan varen we daarheen dus gaan we dan zwemmen!
We hebben in Commewijne even gegeten bij een eettentje langs de weg. (we konden kiezen uit een stuk of 15 tentjes....) Hier heb ik Soto gegeten! Ook iets typisch Surinaams of Javaans.. Ferko heeft dit ook een paar keer thuis gemaakt! Dus ik wist wel wat ik kreeg haha. Maar dat was erg lekker. We hebben onderweg meerdere keren gestopt om iets Javaans of Surinaams te eten. Dan zijn we daar ook een beetje wegwijs mee.
Om de dag af te sluiten zijn we naar een restaurant langs de rivier gegaan, Dok 204 heet het. We hebben hier niet gegeten maar gewoon even wat gedronken. Deze tent is van een nederlander en er waren eigenlijk ook alleen maar nederlanders. Maar niet de studenten, gewoon te rijke mensen.... dat was ook niet echt gezellig. Deze lui doen allemaal erg uit de hoogte als ze bij elkaar zijn.. Niks aan! Dus zijn we weer naar huis gegaan. Het was een leuke lange dag en we hebben echt al een heleboel gezien!
Vandaag weer aan de slag.. maar er staat maar 1 klant om 1 uur.. dus No Spang maar weer....

Liefs djura

  • 25 Augustus 2008 - 15:27

    Silvia:

    Zo, datis een lang verhaal voor één week met weekend. Jullie worden al aardig wegwijs merk ik. Als je iets lekkers eet, moet je het recept even vragen. Dan kunnen we het thuis ook maken ;)

    Jullie hebben het warm, maar hier is het met de warmte gedaan. Nog wel weer voor blote voeten in de schoen en een beetje blote benen. Maar af en toe een flinke bui.

    Morgen gaan we naar Groningen, naar Arvid zijn afstudeerpresentatie. Ik wou op sjiek, maar dat hoeft niet zegt ie.

    Enne....bedankt voor je kaartje. Die kwam vandaag in de mail. Pappa en ik zijn vrijdag lekker uit eten geweest in den Helder.

    Ik ga nu kijken of je on line bent.

    (k) (k) (k) mama

  • 25 Augustus 2008 - 15:28

    Silvia:

    Zo, datis een lang verhaal voor één week met weekend. Jullie worden al aardig wegwijs merk ik. Als je iets lekkers eet, moet je het recept even vragen. Dan kunnen we het thuis ook maken ;)

    Jullie hebben het warm, maar hier is het met de warmte gedaan. Nog wel weer voor blote voeten in de schoen en een beetje blote benen. Maar af en toe een flinke bui.

    Morgen gaan we naar Groningen, naar Arvid zijn afstudeerpresentatie. Ik wou op sjiek, maar dat hoeft niet zegt ie.

    Enne....bedankt voor je kaartje. Die kwam vandaag in de mail. Pappa en ik zijn vrijdag lekker uit eten geweest in den Helder.

    Ik ga nu kijken of je on line bent.

    (k) (k) (k) mama

  • 25 Augustus 2008 - 15:28

    Silvia:

    Dat is niet helemaal goed gegaan :P

  • 25 Augustus 2008 - 16:49

    Alexandra:

    Hey Hallo!
    bedankt voor je berichtje, erg leuk. ik ben hier ook nog niet zo lang. woensdag 2 weken. ik zit met nog 2 andere meiden in een huis aan de tourtonnelaan ken je die straat? en waar woon jij dan? en ben je met meerdere? wij zijn hier ook de boel aan het verkennen hoor haha. ik loop stage bij het lotjeshuis, met kinderen. en waar loop jij stage dan?

    Groetjes Alexandra

  • 25 Augustus 2008 - 23:14

    Alexandra:

    wat toevallig dat jullie dicht bij ons zitten. ik heb even met mijn huisgenootjes overlegd maar ze vinden het gezellig als jullie een keer langs komen! we woonen op nummer 106. ik geef anders wel ff mijn e-mail adres, dat praat wat makkelijker. alexjuh1987@hotmail.com
    we horen wel van jullie.

  • 26 Augustus 2008 - 10:49

    Char:

    hej lieverd!

    wat een lekker lang verhaal:D! Je hebt het prima naar je zin gelukkig:D!
    Ik mail je eind van deze week weer fftjes om je op de hoogte te houden en ik hou mezelf wel ff via je site op de hoogte!

    Veel plezier schat,

    hele dikke kussss!!!!

  • 26 Augustus 2008 - 11:41

    Lotte:

    Wat leuk dat jullie al zo veel leuke mensen hebben leren kennen!! Klinkt echt super je verhaal! Ben blij dat je het daar naar je zin hebt :D
    Met ons verder ook alles goed, ben al 2 dagen vrij dus ik doe het ook rustig aan, haha!

    xxx

  • 26 Augustus 2008 - 11:42

    Lotte:

    Wat leuk dat jullie al zo veel leuke mensen hebben leren kennen!! Klinkt echt super je verhaal! Ben blij dat je het daar naar je zin hebt :D
    Met ons verder ook alles goed, ben al 2 dagen vrij dus ik doe het ook rustig aan, haha!

    xxx

  • 26 Augustus 2008 - 16:56

    Ferko:

    Hey djurre.

    Lang verhaal weer. Mis alleen nog wat foto´s. Ik ben ook een weekend in het torarica hotel geweest. Is inderdaad behoorlijk luxe.

    Groetjes

  • 27 Augustus 2008 - 10:14

    Cindy:

    Heeej lieverd. Klinkt goed allemaal! Je hebt gewoon 11 weken vakantie man :D Dat wil ik ook. Het 'zware' leven begint bij mij a.s. maandag weer, haha!
    Ik mail je dit weekend, kusjeeee!!!!(L)U

  • 27 Augustus 2008 - 16:00

    Julia:

    Heey Djuur!
    Leuk om die langeeeee verhalen van je te horen man zo te zien heb je et daar wel redelijk chill ja;) lekker weertje dr bij..ook al zal dat indd wel wennen zijn ja.

    Nou deze week begon school voor et eerst..moet wel zegge dat et een dik zootje is hoor met die lokalen enzo en mijn klas is ook niet heel geweldig moet ik zeggen..:P vet veel van die ADHD figuren man, zo ergelijk:S
    maar goed... jij ehbt et gelukkig wel na je zin:D Enne ik zal dit site'je goed in de gaten houden

    In afwachting van nog zo'n tiefus lang verhaal:D

    Ciaoo(K)

  • 27 Augustus 2008 - 19:02

    Aukje:

    Hey Djurra,

    Onwijs leuke dingen maak je daar mee, en dat noemen ze stage...;-) Noem het maar gewoon vakantie!
    Ik heb je site bij mijn favorieten gezet want vind je verhalen en foto's zeker de moeite waard.
    Heel veel (werk ?) plezier daar nog.
    Doei.

    XXX aukje

  • 28 Augustus 2008 - 08:52

    Lotte T.:

    Klinkt en ziet er helemaal super uit djuur! Ik zit weer op malta. Ik spreek je snel op MSN!!!
    Dikke tuuuuuuut!

  • 12 September 2008 - 00:00

    Kimberly:

    Hej meid zaterdag zijn we erbij, gingen we morgen nog film kijken?
    we smsen nog wel!
    xxx Kimberly

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Suriname

Wellnesscentrum/kuuroord!

Recente Reisverslagen:

21 Oktober 2008

week 9, weekend 10

15 Oktober 2008

week 8, weekend 9

06 Oktober 2008

week 7, weekend 8

29 September 2008

week 6, weekend 7

22 September 2008

week 5, weekend 6
Djura

Actief sinds 18 Juni 2008
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 29373

Voorgaande reizen:

23 Januari 2012 - 03 April 2012

Oeganda

14 Oktober 2011 - 25 Oktober 2011

Israel & Jordanie

14 Juli 2011 - 15 Augustus 2011

Mexico

09 Oktober 2010 - 16 Oktober 2010

Tunesië

15 Augustus 2008 - 01 November 2008

Suriname

Landen bezocht: