week 2, weekend 3 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Djura Hornyák - WaarBenJij.nu week 2, weekend 3 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Djura Hornyák - WaarBenJij.nu

week 2, weekend 3

Door: djura

Blijf op de hoogte en volg Djura

02 September 2008 | Suriname, Paramaribo

en weer een week voorbij!
een dodelijk saaie week moet ik zeggen.. het was erg rustig in de salon! we hebben in totaal voor 5 dagen 10 uren gedraaid.. dat is niet echt geweldig veel dus! maar oke, deze week heeft al een iets beter begin want vandaag waren er toch weer 2 klanten:) hopen dat het een beetje blijft lopen..

deze week heb ik ook niet gewerkt in het restaurant, er was genoeg bezetting. aankomende week wel weer!

via waarbenjij.nu ben ik in contact gekomen met een meid die hier ook in suriname zit. alexandra heet ze. zij zit hier 2 daagjes langer als ons en is dus ook nog een beetje aan het zoeken hier..:p we hebben haar zaterdag ontmoet. erg leuk en gezellig! we zouden savonds met haar en haar huisgenootjes op stap gaan, maar die hadden niet zo'n zin meer.
hester en ik zijn dus maar met zn 2en op stap gegaan. eerst hebben we even ergens wat gegeten en daarna gingen we bowlen. dit zit allemaal in 1 groot centrum samen met de discotheek. we waren op onze bowlingbaan aan het wachten toen er oppeens een jongen naast ons kwam staan, hij vroeg of hij wel met ons mee mocht doen want hij was alleen en er was geen baan vrij.. nou ja prima hij met ons mee doen. het was wel heel grappig want hij bowlde net als fred flinstone, met zo'n grappig aanloopje. dus wij hebben we gelachen! om 11 uur ging de discotheek (zsa zsa zsu) open, half 12 zijn wij maar naar binnen gegaan. er was ons al verteld dat als we later dan 1 uur naar binnen wilden, dat het dan al zo druk was dat je er eigenlijk niet eens meer in kwam. het was nog erg rustig om half 12. maar snel werd het al heel erg druk. de surinaamse jongens vielen me erg mee, ze keken wel heel erg veel naar ons maar ze zaten niet aan ons of iets dergelijks. dus dat was wel fijn haha. het was een mooie vrij grote discotheek en we hebben ons prima vermaakt!
oja, je gaat hier voor ongeveer 3 euro met de taxi helemaal naar de andere kant van de stad. ongeveer 10-15 km. dat doen ze thuis niet na haha.

zondag er weer lekker vroeg uit.. half 9! we gingen namelijk varen met juul en laura. hij heeft een klein speedbootje voor 4 personen, dus gingen we lekker op de suriname rivier varen richting white beach! was echt prachtig (zie foto's) we hebben even aangemeerd bij een plaatsje dan domburg heet, hier lekkere sate en bakkabanna (gebakken banaan) gegeten. dat is hier allemaal zo lekker! we wilden eigenlijk helemaal naar white beach varen maar het bleek toch wat te ver, dus weer omgekeerd en nog even onder de surinaamse brug door! in de rivier daar ligt een wrakschip. dit was een duits vervoersschip wat werd gepakt op een of andere manier met belangrijke papieren ofzo (ben het verhaal een beetje kwijt..) maar toen ze gepakt werden vroeg de kapitein of hij nog wel even wat belangrijke papieren uit het schip mocht halen, dit mocht en toen heeft hij alle noodluiken open gegooid waardoor er allemaal water in het schip stroomde en dus zonk... maar goed dat schip ligt er nu nog.

oja leuk nog: toen we de boot sochtends ter water brachten hoorde ik oppeens allemaal gepiep en gejank.. ik een beetje kijken, zag ik echt een piepklein katje achter een plank zitten.. helemaal alleen. zag er echt heel zielig uit. deze hebben we dus maar meegenomen:) hij heeft 1 nachtje bij ons geslapen en we hadden al bedacht dat we em vandaag naar het asiel zouden brengen.. komen we daaraan, blijkt dat ze alleen een asiel voor honden zijn! shit.. de vrouw die daar werkte heeft em toch maar genomen en dan brengt ze em morgen naar de dierenarts hier in de stad. die heeft blijkbaar een kleine opvang voor katten, maar omdat ze zo klein is (4 weekjes) wordt ze blijkbaar toch ingeslapen.. nou ja dat is beter dan dat ze wordt overreden of wordt opgegeten door een hond!

nou.. dat was het wel weer voor nu:)
volgend weekend vast weer een lang verhaal met wat nieuwe foto's!
bedankt trouwens voor alle leuke berichtjes op mn site:D

liefs!

• 02 September 2008 - 11:37

Cindy:

Heeeeeej lieve schat!

Mooie foto's! Je vermaakt je prima volgens mij!!

XXXXXXX

• 02 September 2008 - 12:55

Charlena:

Lieverd....

wat een leuk verhaal weer:D & mooie foto's:D!

gaat allemaal prima daar he :D

hele dikke kussss

• 02 September 2008 - 16:26

Kim:

Hee pop!

Ben blij dat je je vermaakt! :D
    Wat zielig van dat poesje.. Maar misschien maar beter!

Spreek je snel! Werkze!

Dikke kuss

xxxxx

• 02 September 2008 - 16:35

Sharna:

Mooie Verhalen :D en hele mooie foto's!! Ben erg jaloers !!

• 02 September 2008 - 18:51

Lotte T.:

wouw djuur, je beleefd weer lekker veel. Kan ik dat katje niet adopteren?????

Het ziet er echt mooi uit daar!! Nou ik spreek je snel!!
    Dikke kus!!

• 04 September 2008 - 10:58

Laurens:

Nog steeds lekker vakantie aan 't vieren dus :P Leuk die foto's!

• 04 September 2008 - 12:43

Wendy:

Eeeeeej Sgatjjeee!!

Wanneer kan ik langskomen:P!! ik mis de zon wil er ook heen!!
    Ziet er egt super vet uit daar, dat hou je vast nog wel even vol;)!!
    Nou chickie we hyve!!

Dikke kus wendy

• 05 September 2008 - 16:14

Lotte :

Leuk!! Had al even eerder je foto's bekeken maar heb nu je verhaal ook even gelezen. Leuk katje, is wat anders dan een rolmops he?! :P Zo te zien hebben jullie het daar erg gezellig! Jammer dat jullie nog niet zo heel veel kunnen werken... maar komt vast goed. Veel plezier nog!

• 09 September 2008 - 18:52

DeEnigeEchteEvelien:

Halloaaa!!

aaaah dikke gek!
    je had dat katje toch wel mee kunnen nemen?
    dat heeft suzan ook gedaan met haar poesje,
    had ze meegenomen uit kroatie! dus had heus wel gekund!
    maarjaa
    ik heb je net al op msn gesproken!
    en ik mis u ook!

have fun there!